İçeriğe geç

MT-7 kaç beygir ?

MT-7 kaç beygir? Soru basit, cevap neden bu kadar karışık hissediliyor?

Fimu ziyaretçileri için hazırladığımız bu makalede “MT-7 kaç beygir” konusunu sade bir dille anlatıyoruz.

İzmir’de akşamüstü sahil yolunda yürürken, denizden gelen rüzgâr yüzüme vuruyor. Bir yandan da kafamın içinde aynı soru dönüp duruyor: “MT-7 kaç beygir?”

Sanki bu soru basit bir teknik bilgi değil de, hayatımın yönünü belirleyecek bir sınav sorusu gibi.

Yanımdan geçen motor sesiyle irkiliyorum. Kırmızı ışıkta duran bir MT-07 (bizde ağız alışkanlığıyla MT-7 diye kalmış) yanımdan geçiyor. İçimden otomatik bir hesap başlıyor: “Bu kaç beygirdi ya… niye bunu bu kadar önemsiyorum?”

Sonra kendime gülüyorum. Çünkü bu şehirde 25 yaşında olup da motorlara takılmamak pek mümkün değil. Hele İzmir’deysen, motor sesi sana sadece hız değil, özgürlük çağrısı gibi geliyor.

MT-7 kaç beygir? Teknik cevap ama ruhu başka

Gelelim işin net kısmına: MT-07 yani halk arasındaki adıyla MT-7, yaklaşık 73-75 beygir güç üreten bir makine.

Ama mesele sadece sayı değil. Bunu yazınca sanki konu kapanacakmış gibi hissediliyor ama aslında hikâye yeni başlıyor.

Çünkü beygir dediğin şey, Excel tablosundaki bir hücre gibi değil. Onun bir hissi var. Gazı açtığında bileklerine, omzuna, hatta kafanın içindeki “acaba yapmasam mı?” diyen sese kadar etki eden bir şey.

Bir arkadaşım var, Bora. Motor konusunda her şeyi bildiğini sanır. Geçen gün sahilde otururken şöyle dedi:

“MT-7 kaç beygir biliyor musun?”

Ben de otomatik cevap verdim:

“Yetmez sana, sen zaten uçuyorsun kafada.”

Güldü. Ama sonra ciddi ciddi açıkladı:

“74 beygir civarı ama torku daha önemli.”

İşte o an anladım ki mesele sadece güç değil, insanların bunu nasıl anlattığı.

İzmir sokaklarında MT-7 düşünmek: Teoriden pratiğe geçiş

İzmir’de motor konusu açılınca herkesin içinde gizli bir yarış başlar. Kimi Karşıyaka sahilinde “ben scooter’la da mutlu olurum” der, kimi Buca yokuşlarında “bana 1000 cc lazım” moduna girer.

Ben mi?

Ben ortadayım. Ne tam hız delisiyim ne de “yavaş gidelim hayatı hissedelim” romantizminin saf temsilcisiyim.

Geçen gün Alsancak’ta oturuyorum. Yan masada iki kişi konuşuyor:

– “Kanka MT-7 kaç beygir biliyor musun?”

– “Abi 100 falan değil mi ya?”

– “Yok ya, o MT-09 değil mi?”

– “Heh işte karıştırıyorum hep.”

Ben içimden diyorum ki:

“İşte Türkiye’de motor kültürünün özeti bu.”

Ama garip bir şekilde bu yanlışlar bile insanı mutlu ediyor. Çünkü konu teknik doğruluktan çok, hayal kurmakla ilgili.

MT-7’nin gücü: Sayıdan fazla bir his meselesi

Şimdi dürüst olalım. 73-75 beygir kulağa “orta segment” gibi geliyor olabilir. Ama bu motoru kullananlar bilir: olay sadece beygir değil.

Gazı açtığında gelen o lineer ama hafif agresif çekiş hissi… İşte orada matematik bitiyor, his başlıyor.

Bir gün bir arkadaşım arka koltukta otururken şöyle dedi:

“Bu motor kaç beygirdi?”

Dedim:

“MT-7 kaç beygir diye soruyorsun ama sen şu an hayatta kalmaya çalışıyorsun.”

Sessizlik.

Sonra bir kahkaha.

Çünkü gerçekten de mesele biraz öyle. Güç var ama kontrol sende olunca anlam kazanıyor.

MT-7 kaç beygir? Sorusu neden bu kadar takılıyor kafaya?

İnsan garip bir canlı. Elinde olmayan şeyleri büyütmeyi sever.

Motor dünyasında bu genelde “beygir” üzerinden olur.

Birisi 74 beygir deyince, başka biri 100’ü geçmeden motor saymıyor. Bir başkası zaten “ben scooter’cıyım kardeşim, bana dokunmayın” modunda.

Ama sonra gece olunca herkes YouTube’da MT-07 videoları izliyor.

Ben de yaptım bunu. Hatta itiraf edeyim, bir gece 2’de “MT-7 kaç beygir” diye tekrar Google’a yazarken buldum kendimi.

Ekrana bakıp düşündüm:

“Ben ne yapıyorum?”

Cevap yok.

Sadece motor sesi var videoda. Ve içimde garip bir huzur.

Günlük hayatın içinde MT-7 hayali

İzmir’de sabah işe gitmek bile bazen küçük bir macera. Trafik, korna sesleri, ESHOT kalabalığı…

Ve ben bazen düşünüyorum:

“Şu an MT-7 olsaydı ne olurdu?”

Muhtemelen:

– Işıklarda herkes bana bakardı

– Ben içimden “cool davran, cool davran” diye tekrar ederdim

– Sonra yeşil yanınca gereksiz panik yapıp stop ettirirdim

Gerçek bu.

Motor gücü sadece beygirle ölçülmüyor, insanın özgüveniyle de alakalı.

Bir iç ses: “Sen hazır mısın?”

İlgili Makale: Maydanozları nasıl yazılır ?

Kafamın içinde bir ses:

“MT-7 kaç beygir biliyor musun ama sen onu kaldırabilecek misin?”

Cevap veremiyorum.

Çünkü mesele motor değil artık.

Mesele ben.

MT-7 ve şehir karakteri: İzmir uyumu

MT-07’nin ruhu biraz şehirli, biraz asi. İzmir de öyle zaten.

Ne tamamen düzenli ne tamamen kaotik.

Karşıyaka’dan Konak’a geçerken hissettiğin şey, bir şehir değişiminden çok ruh hali değişimi gibi.

Motorcuların bu motoru sevmesinin sebebi de bu olabilir.

Aşırı agresif değil ama sıkıcı da değil.

Tıpkı iyi bir arkadaş gibi.

Seni yarı yolda bırakmıyor ama seni sürekli test ediyor.

Arkadaş sohbetleri: MT-7 kaç beygir krizi

Bir akşam çay bahçesinde oturuyoruz. Masa kalabalık. Konu yine motorlara geldi.

– “MT-7 kaç beygir ya?”

– “Abi 75 falan.”

– “Az değil mi?”

– “Az değil, yeterli.”

– “Ama 100 olsa daha iyi değil mi?”

– “Sen daha bisiklet sürerken düşüyorsun, ne 100’ü?”

Herkes gülüyor.

Ama aslında herkes kendi içinde bir motor hayali kuruyor.

Kimisi hız istiyor, kimisi özgürlük, kimisi sadece “şu trafik bitsin” diyor.

Güç, kontrol ve biraz da korku

MT-07’nin gücü aslında dengeli bir güç. Yani seni korkutmadan hızlandıran türden.

Ama insanın korkusu motorun kendisinden çok, kendi hatasından geliyor.

Gazı fazla açarsam?

Virajı kaçırırsam?

Ya beceremezsem?

İşte bu sorular beygirden daha ağır.

Bir iç monolog daha

“Tamam MT-7 kaç beygir öğrendin, peki kaç beygirlik insan oldun?”

Bunu düşünmek daha zor.

MT-7’nin cazibesi: abartısız güç

Bazı motorlar bağırır.

MT-07 konuşur.

Sessiz değil ama bağırmıyor da.

Tam ortada.

Bu yüzden insanlar onu seviyor.

Çünkü hayat da böyle bir şey aslında: sürekli bağıran şeyler yoruyor, hiç ses çıkarmayanlar ise sıkıyor.

Son düşünceler değil, devam eden bir hikâye

Bazen gece yürürken motor sesleri duyuyorum. İzmir’de bu sesler hiç eksik olmuyor.

Her seferinde aynı soru geliyor:

“MT-7 kaç beygir?”

Ama artık bu soru sadece teknik bir merak değil.

Bir ihtimal.

Bir hayal.

Bir gün belki ben de o motorun üstünde, rüzgârı yüzümde hissederken ışıklarda bekliyor olurum.

Ve biri bana sorar:

“Bu kaç beygir?”

Ben de gülümserim:

“Yeteri kadar.”

Tavsiye Ettiğimiz İçerik: Mercedes anahtar kaç TL ?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort
Sitemap
ilbet